Tippek válogatós gyerekhez

Sok szülő rémálma, ha válogat a gyermek. Főleg akkor idegesítő ez egy szülő számára, ha egyszer már elfogadta a gyermek a brokkolit, majd egy másik étkezésen hisztizik, hogy ő nem eszi meg ezt a zöldséget. A nyugalom az egyik legfontosabb tipp azon szülők számára, akiknek válogatós a gyermekük.
Tippek válogatós gyerekhez

Az első és legfontosabb dolog, hogy soha ne erőltessük az evést. Ha a gyermek nem éhes és ezt jelzi, mondja is, akkor ne akarjuk, hogy ennek ellenére is egyen. Ha erőltetjük az evést, akkor a gyermek a frusztrációval és szorongással társítja a táplálékokat és az étkezést is, ami súlyosabb zavarokat is okozhat felnőttkorában. Nagyon lényeges, hogy mindig kisebb adagokkal kínáljuk a gyermeket, úgyis kérni fog még, ha éhes.

A gyerekek számára a napi rutin hihetetlenül fontos és nagy biztonságot, stabilitást is ad. Ezért próbáljunk meg mindennap ugyanabban az időpontban enni, és semmiképpen se engedjük, hogy a gyerek cukros időitalokat és édességeket egyen főétkezések helyett vagy azok között. Mert ezek is elveszik, csökkentik az étvágyat. Lehet, hogy a gyermek még a most nem kedvelt zöldségeket is jóízűen elfogyasztja, ha ebéd előtt egy órával nem cukros innivalót vagy valami desszertet, édességet falatozott.

A gyerekek szeretnek ismerkedni az új ízekkel, illatokkal és textúrákkal. Ha valami ismeretlen ételt kínálunk neki, jogos, hogy előtte alaposan megnézni milyen ételt is fogyaszt. Ha mi beszélünk neki az adott ételről, akkor könnyebben elfogadja még a számára újdonságnak számító ízeket és textúrákat is.

A válogatós gyerekek, megízlelik az ételt, és ha nem ízlik nekik, már szállnak is le a székről, hogy játszani menjenek. Amennyiben a gyermek nem éhes, vagy nem ízlik neki az étel, ne engedjük elhagyni az asztalt, míg mindenki be nem fejezte az étkezést. Ha ugyanis látja, hogy milyen jóízűen falatozik a család többi tagja, még neki is megjöhet az étvágya.

Egy kisgyermek számára még szórakoztatóvá kell tenni az étkezést. Pontosan azért, mert nagyon sok ételt még nem ismer, de ha mi segítjük, hogy megismerje az adott ételt, amit eddig még nem fogyasztott, akkor neki is sokkal nagyobb kedve lesz az addig ismeretlen ételekhez is.

A szülő egy minta a gyermeke számára. Ha a gyermek egészen kicsi korától azt látja, hogy a szülei is egészségesen táplálkoznak és nem jellemző a gyorsétel fogyasztása, rendelése, akkor ő sem fog ilyen ételeket követelni és jókedvűen, vidáman eszi majd meg a céklát, a sárgarépát és a brokkolit is.

Kapcsolódó cikkek

4 tipp a figyelemzavar leküzdésére

4 tipp a figyelemzavar leküzdésére

A gyermeki figyelemzavar könnyedén leküzdhető.

Tippek válogatós gyerekhez

Tippek válogatós gyerekhez

A gyerekek egy része válogatós, de erre is sok megoldás létezik.

3 tipp a szülői energia növelésére

3 tipp a szülői energia növelésére

A szülők is elfáradnak néha, ezért kell néha bevonni másokat is a gyereknevelésbe.